Saturday, September 11, 2010

Who loves you ??



Assalamualaikum & salam sayang sume kengkawan....=)

Alhamdulillah..tinta 2 Yuni akhirnya tercatat jugak..hehe..lama cari mood utk menulis..akhirnya..Tadaaaa!!! hehe...sebenarnya bila ckp soal cinta nie..kalu org laki kbnyakkannya akan cakap.."Bosanlaa..Xder tajuk len ker hang nie..."..Tapi,kalu kaum Hawa kebnyakkannya..akan respon.." Wei hang,hang cam tau2 jer aku bru jth cinta noo."hehe...Tampaknya,dari segi respon pon dah nmpak perbezaan laki2 n wanita..Tapi sebenarnya, bkn hnya cinta pada pasangan yg nk Yuni kongsikan kat cini..but what i want to share is about CINTA ILAHI..

"Eh!Xder citer len ka ustazah oii..ko buat mcm la aku nie tak tahu agama lgsung.." Begitulah antara dialog2 yg akan berkumandang pd waktu tersebut.. "Sahabat..bukan niat ku untuk mngongkong mu..tp izinkan driku menyayangimu kerna..atas dasar kasih inilah ku masih tidak jemu menasihati dan bersamamu.."luahan itu hnya kedengaran jauh di lubuk hati..

" Abang..kenapa abg snggup buat sy mcm nie..Kan sy dah serahkan segalanya untuk abg?Kenapa? Tak cukup lengkap ke saya nie bang hingga abang mencari org lain di belakang saya? Mcm mana ank kita nie bang? Saya xnak klu abg xnak..Saya nak abg.." Satu dialog yg cukup mudah kita fahami...ttg apa itu erti cinta..pada zaman serba serbi nie=zaman serba x kena....huhu


Begitu mudah kita memperhambakan dri kita pada cinta...ADOiii...Driku juga masih lemah..bnyak kekurangan bila ia berkaitan tentang cinta..Tapi percayalah kengkawan,semoga ia mnjadi medan untuk kita mula berubah mnjadi yg lbh baik..kerna..CINTA ILAHI itu lbih bererti buat kita...=)

Sebuah syair ada mngungkapnya dengan begitu indah sekali....

                  ALLAH S.W.T. murka jika engkau tidak memohon kpd Nya...
                  Sebaliknya manusia murka apabila engkau sering meminta 
                 drpdnya....

"Tapi..aku sibuk la...Kdg2 pas sembhyang aku ada keja len..Mana sempat nk doa..Ala..asal aku sembhyang sudah..." Itulah ungkapan yg slalu kita dengar..Mungkin..bg yg berada kat dlm universiti ataupun tempat blajar yg len..kita jarang berdepan dengan situasi2 sebegini..Tapi..percayalah..di kehidupan sebenar,masih ramai lg yg suka berkata begitu dengan riaknya...

Kata Imam Ibn Ata'illah.." Tatkala ALLAH membukakan mulut anda dengan bermohon kpd Nya maka ketahuilah,sesungguhnya ALLAH berkehendakkan doa anda d perkenankan.."

 Titipkan kata2..Luahkan gelisah yg mncengkam jiwa...Titiskan airmata tatkala tiada siapa berada d sisimu..Hanya pada ALLAH...kerna kita milik Dia...dan sesungguhnya..Dia sangat mncintai kita..mana tak nya...ALLAH memberi jaminan cintaNya buat kita dalam firmanNya: " Dan apabila hamba-hamba Ku bertanya kepadamu tentang Ku,maka beritahulah mereka sesungguhnya Aku (ALLAH) sentiasa hampir kepada mereka.Aku memperkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepada 
Ku..."(Surah Al-Baqarah 2: 186)

Prof.Dr.K.H.Muhibbudin Waly dlm bukunya "Hakikat Hikmah Tauhid dan Tasawuf" menulis tentang...

            "Kadang-kadang ALLAH memperlambat dalam memperkenankan doa mereka kerana ALLAH
              sgt suka dan cinta mendengar suara doa yg selalu diucapkan oleh hamba Nya itu kpd Nya..."

Kengkawan...Subhanallah..Begitu cintaNya DIA pd kita tp kita.? Ya ALLAH...Izinkan ku mengapai cintaMu itu......

P/s: Izinkan ku mengapai cinta Mu..akan memulakan coretannya di Tinta ke-3...

Salam sayang semua..jumpa di Tinta 3 ku...check it out !!hehe..=P

No comments:

Post a Comment