Saturday, August 6, 2011

Pesanan Allah buat kita ~



Berkali-kali Allah berpesan kpd pd hamba-hambanya didlm Al-Quran..
Berkali-kali Allah menegaskan bahawa Al-Quran ini BENAR dan YAKINIlah ia...

"Dan ini sesungguhnya Al-Quran yg sangat mulia...Kitab yang terpelihara di Lauh Mahfuz...Tidak ada yang menyentuhnya kecuali hamba-hamba yang disucikan.Diturunkan dr Tuhan sekalian alam. Apakah kamu menganggap REMEH berita (Al-Quran) ini..??"

Allah berdialog dgn kita melalui Al-Quran..Allah bertanya kpd kita melalui Al-Quran...tidak kah kita merasakan nya..??

Allah bertanya lg kpd kita didlm Al-Quran....

"Maka adakah kamu perhatikan tntg benih manusia yg kamu pancarkan..Kamukah yang ,menciptakannya ataukah Kami yang menciptakannya..??" 
(Surah AL-Waqiah:58-59)

"Dan sungguh kamu telah tahu penciptaan pertama, tetapi mengapa kamu tidak mahu mengambil pengajaran??"..(Surah Al-Waqiah:62)


Sungguh !! Maha Suci Allah yng berbicara dgn kita melalui AL-Quran...tetapi hnya sedikit dr kita yg memahami...

Allah berpesan lg didalam Al-Quran....

"Ketahuilah,sesungguhnya kkehidupan dunia itu hanyalah senda gurauan,perhiasan, dan saling berbngga antara kamu serta berlumba dalam kekayaan dan anak keturunan spt hujan yg tanam-tanamannya mengagumkan para petani; kemudian, tanaman itu menjadi kering dan kamu lihat warnanya kuning kemudian hancur. Dan diakhirat nanti ada AZAB yang keras dan AMPUNAN Allah serta keredhaanNya. Dan kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah PALSU semata2" (Surah Al-Hadid:20)

Sungguh cintanyaa ALLAH kpd kita hambaNya....Berapa banyak pesan yg Allah pesankan buat kita...Nabi Muhammad s.w.t juga meninggalkan kita 2 buah bnda berharga yakni AL-QURAN dan HADIS2 baginda...buat menyelamatkan kita di dunia MODEN kini...

Sungguh !!..Allah sedang menguji kita dgn keGHAIBan Nya..Kita tidak dapat melihat alam GHAIB..malah kita tidak pernah melihat Nabi..Tetapi tahukah kita bahawasanya..Nabi Muhammad s.w.t terlalu mencintai kita..umatnya AKHIR ZAMAN..Biarpun tubuh BAGINDA telah disemadikan..tetapi ROH baginda..PERJUANGAN Baginda tetap mekarrr di hati kita... SUBHANALLAH !!..

" Dia mengetahui yang GHAIB tetapi tidak memperlihatkan kepada sesiapa pun ttg GHAIB itu. Kecuali kpd Rasul yang diredhaiNya maka sesungguhnya Dia mengadakan penjaga-penjaga (Malaikat) didpn dan dibelakangnya" 
(Surah Al-Jin: 26-27)

SubhanaAllah..
Alhamdulillah..
Walailahaillah...
Allahu Akbar..!!

No comments:

Post a Comment